søndag 6. november 2011

The Twilight Saga


The Twilight Saga

Lest av Ine Finholt Jansen i 2009.

Stephenie Meyer www.stepheniemeyer.com (født 24. desember 1973 i Hartford i Connecticut) er en amerikansk forfatter best kjent for å ha skrevet ungdomsserien Twilight. Serien, som består av fire bøker utgitt mellom 2005 og 2008, har solgt i over 100 millioner eksemplarer verden over og har blitt oversatt til 43 språk, inkludert norsk.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle lese tenåringsbøker, men denne serien bergtok meg fullstendig! Det begynte med mitt barnebarn på 11 år som spurte om jeg hadde sett filmen Twilight. Det hadde jeg ikke, men for å være litt tøff mormor så fikk jeg tak i filmen og lot meg fengsle fullstendig! Neste dag fikk jeg tak i de to neste filmene i serien og ble enda mer facinert. Så lånte jeg bøkene på biblioteket og leste alle fire på rekordtid. Og ja, mitt barnebarn ble imponert! Nå skal vi gå sammen og se premieren på den siste filmen som er rett rundt hjørnet.
Handlingen foregår i Forks og handler om Bella som kommer og skal bo hos sin far. Der treffer hun sin livs kjærlighet Edward som viser seg å være en vampyr. Mer går det ikke an å forklare, dette må leses!

De tre første bøkene er filmet, og den siste som består av to deler har premiere nå i november 2011. Filmene har vært utrolig populære og er verdt å se!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar